Thursday, December 20, 2012

Bosann....

Baca tajuk pon dah bosan..belom baca entry ni lagi,kan...huuuu...

Dah seminggu ni aku bosan tahap gaban,tau. Keje pon tak banyak...setakat 3-4 surat rilek je aku buat...

Tapi, yang benarnye, aku bosan ni dah dekat 2 tahun gak la...sejak keje sini. Tapi dlm bosan2 tu, dah dekat 3 tahun gak la aku layan bosan keje sini...hehehe..bulan 4 2013, genap le 3 tahun membosan

Napa bosan keje sini?

Soklan cepumas yang ada beribu2 lemon jawapannya...

1) Orang2 yang keje sini, especially management la macam akaun, marketing dan admin. Aku ni admin assistant jek a.k.a kerani la.  Aku ngan budak2 site ok je kira bole geng la. Tapi diorang selalu ada memekak kat opis ni waktu pagi je, petang lepas lunch sunyi sepi la opis ni. Sunyi tahap kalau jarum jatuh pon bole dengar la. Camtu le tahapnye...hening sungguh!!
Nape camtu sekali?
Sebab org2 management jenis bukan peramah la..masing2 suka wat hal sendiri...makan pon sendiri2 tau..yg paling alien kat sini ada satu minah cina ni, kita panggil si 'A' la ye..'A' ni aku tatau la pesal..start dri 1st day aku masuk sini, memang dia camtu perangainya.  Nak kata sombong...bole la kot..hahaha..aku dgn yg lain2 tu pon xde la rapat sgt, tapi kalau kdg2 borak gak la..pasal anak2 selalunya, pasal family..things like that..opis ni bukanle besar mana, kalau ko kentut pon bole dengar la..apalagi kalau borak..tapi si 'A' ni takkan campur punya apatah lagi menyampuk. Pelik gak aku....dah lama sikit baru aku tau...
rupanya dia belom kawen lagi....aiyaaaa..amoi lagi la dia ni...hahaha...umur dah banyak tu, tapi tak kisah la tu, hak dia,kan...

2) Satu lagi, faktor perbezaan usia aku rasa.  Management range umur 40-55++ tahun, yang site engineer muda2 belaka..26 ke atas la..Aku?? tengah2 antara diorang ni...hahahahaha...so, bila jarak umur tu besar, susah la nk borak2, kan..nak borak pasal apa? abis2 pon pasal keje je la...mula2 bincang keje elok je, lama2 gaduh tinggi2 suara, pastu kuar macam2 yg x sepatutnya...pastu hempas2 barang...what the...sungguh!!

Tengok? aku pon dh nyaris!

3) Takde company trip!!! Inilah first time aku keje xde company trip. Bayangkan betapa tak best nye! Alasan? Mahal and takde sape yang bole arrange. Adoii...napa tak tanya aku??? Sure can one lorrr...janji dpt jalan! Abis2 pon Chinese New Year LUNCH sajo...LUNCH ye not even a dinner pon...hmmm layan je la!!!ada la jugak daripada takde,kannn...(pujuk hati sendiri..uhuk uhuk)

Ada 2 kali la kitorang organise sendiri buat bowling tournament antara staff dan ex staff. Sini ex staff site engineer pon ramai sebab sini suka recruit fresh grad, so jadi first job diorang.  Lepas 2-3 tahun, dpt peluang lain, chowww...masa nak organise tu kumpul duit sorang sikit la, beli hadiah, beli jajan, dan sewa bowling tu. Best gak la, at least ada la kenangan aktiviti bersama. Nak tunggu company buat, memang yang adooo la jawabnye...

3) Bos....dia ni aku bole kategorikan sebagai a very typical chinese man la...berkira tu dah ofcoz la..eh tapi bab makan dia ok lagi la..ada belanja opis sekali sekala,,tapi kena ikut tekak dia daaa...apa dia?

Nasi Kandar!!!

Adoiii...sebut nasi kandar je dh kembang tekak i tau...huuuu...pasal dh selalu sgt makan...cuba la bos ikut tekak kitorang ni skit, belanja Dominos ke, ayam penyet ke, KFC ke..(eh ni cam tekak aku je...huahuahua..)

Satu lagi yang aku agak tak tahan gak la..sifat waswas Bos aku ni....hmm maleh la nk citer sebab banyak sgt contoh..hahahahhaa

Banyak lagi sebenarnye yg buat aku bosan kat sini...tapi cukup la itu je yg aku share skit kat sini.  Kang aku taip banyak2 kang korang plak yang bosan kang!

Tapi, macam mana pon aku tetap bersyukur kepada Allah atas rezeki aku bekerja di sini. Bukan takde yang baik...aku takpayah pikir nak harung jem, 15-20min dh sampai opis, tu pon aku bawak kereta ala2 bersiar2 di tepi pantai gitu..hehe..tak payah bayar parking, jimat petrol, dan tak banyak abis duit beli yg bukan2 sebab opis aku ni area kilang. Jadi aku takkan nampak benda lain selain kilang, lori, kilang lori...hahahaha
Kerja pon tak banyak mana pon, sekali sekala je yang banyak. Kerja pon tak susah, ala keje2 clerk je kot...so stress kerja memang takde la...cuma stress ngan orang2 nye saje..

So sekian saje merapu kali ini. Kalau korang bosan baca, aku tak marah pon!!

Chowww

4 comments:

  1. BEB.. Ok lah tu.. at least ada gak keje bosan-bosan pun.. dari tak dek keje langsung, duk melangguk kan.. time aku keje kjaan tu dulu, keje aku suka tapi environment buat sakit hati dan otak.. nak melayan karenah manusia2 yang tak sedar untung ni.. SERIK pun ada.. heehe..

    Bosan-bosan pun nak 3 tahun dah pun ye dak.. kihkihkih...

    ReplyDelete
  2. Ofis Kc pun tak da company trip dik. Bosan jugak. tapi tak pe .. kitorang selalu 'hanging' sama-sama tapi kena keluar duit sendiri la. Haha.

    ReplyDelete
  3. hahaha suka3 kakchik komen!!!!
    tu la kan layan je la...kalau nak jenjalan gi ngan family lag best, ye dak?

    ReplyDelete
  4. hahaha suka3 kakchik komen!!!!
    tu la kan layan je la...kalau nak jenjalan gi ngan family lag best, ye dak?

    ReplyDelete