Thursday, November 1, 2012

Hari Raya Haji yang happening dan pening...

Dah hampir seminggu yang lalu kita meraikan Hari Raya Haji.  Biasa tak orang buat open house on raya haji??  Haaa...umah mak mertua i agak luar biasa ye...buat open house masa raya haji..hehe

Sebab? masa raya puasa dia memang balik ke kampungnya di Temerloh. Rumah asalnya memang di sana, dia satu famili termasuk laki aku pindah ke Gombak masa hubby Form 2. Sekarang, rumah di kampung tu didiami oleh adiknya. So, takde la terbiar je rumah tu tak terjaga,kan.

So, bila kata open house, apa lagi yg wajib ada selain daripada makanan2 yg sihat berkhasiat berlemaksss daging ayam pulut dan semua yg lazat2..kan.



Antara makanan yang ada. Roti jala, kari ayam, rendang daging, nasi impit, kuah kacang dan beriani pakistan. Special beriani ni, masak dgn rempah khas, tak payah letak garam ke apa2, dah cukup rasanya.


Pulut tanak, goreng berlada ikan bilis, lemang.  Goreng berlada ni memang kepakaran MIL. Memang rangup dan sedap.  Simple je buatnya, tapi aku tak penah lagi dpt buat sebijik mcm tu.  Sipi2 je..huuu..Pulut tanak dan goreng berlada ni la yg abis dulu,tau. Siapa yg biasa dtg ke sini memang tau kesedapannya mcm mana..hmmm


Karamel...perghhh...sedap nyaman manis lemak...tak tau nk describe camne dah..yg ni kawan Abg Zam my BIL yg bagi..3 loyang uuu dia bagi...last2 tggl setengah loyang je..dpt la rasa gak..sedappp..MIL pon pandai buat ni cuma hari tu tak sempat dah nak buat sebab nak masak macam2 lagi.


Ehh?? Apa ni??  Apa lagi kalau bukan si baldu merah bersama cream cheese yang nyamannn...hmmmm.Si baldu merah ni aku buat, saje je suka2.Kalau ada yg minat nak tempah alhamdulillah,kan.. Bole tgk kat Cuppilicious Delights
Nampak tak toppers yg comey cantik tu? adik akak yg buat tau. Kalau nak buat hantaran or cookies for doorgift ke apa ke bole visit page dia, Poppylin


Oleh kerana toppers tu agak over the top, aku top kan yg tingkat atas je la..hehe..yg bawah tu tak muat. Takpe la, janji pacak.  Yg tgh tu swirl butter cake, aku marble kan dgn coklat cair je. Kek ni MIL yg suka. Aku penah buat sekali masa Hari Ibu..lama dah. Pastu dia asek ckp kek tu sedap sangat..hehehehe...kembang jap i tau..ye la MIL puji uuu..hahahaha...terus buat dua jenis kek...wahhh!! 

Dan...kek2 ini juga pupus menjelang malam...waduhh...suka i..hilang penat membuatnya.


Abg Zam, MIL dan Alan my nephew, anak Kak Jee. Masa ni baru balik solat aidiladha, so apa2 pon makan dulu sebelum rumah di terjah diserang..haha..


First group yg terjah ari tu, kawan2 laki aku daa....

Tu je gambar yg sempat aku snap sebab lepas tu aku dah tak ingat nk snap2 dah...punya la ramai yg datang...kuss semangat...hahaha...yg ramai dtg biasanya kawan2 Abg Zam, tapi aku jemput gak la 2-3 geng aku..tapi diorang pon x dpt dtg sbb kena terjah gak..hahaha..yg dtg ari tu family aku je except Alin sbb dia balik Mentakab.

Last tetamu yg dtg dh dekat kul 10 malam kauu....mak aii...tapi takpe bukan selalu. Aku pon bukan tiap2 tahun raya haji kat sini, selang setahun...hehehe...ngelat eh? Well...hahahaha

Apa pon, happy sebab makanan sikiitttt sgt berbaki. Senang kemas dan sental periuk.


No comments:

Post a Comment