Tuesday, October 30, 2012

Oh my school!!!!!

" Na, kamu dh daftar sekolah aaliyah?'

"ishh lambat lagi la bang...."

" kena daftar dah sekarang, kalau tak penuh nanti. sekarang memang kena daftar 2 tahun sebelum tau. Kalau lambat kena hantar sekolah lain.Baik buat cepat..."

Uishhhh....gitu ke?? Akak tak tau...maklumlah first time anak nak masuk darjah satu tahun 2014.  Sekarang semua kena cepat.  Tapi sebelum pegi ke sekolah pilihan kita, kena buat pendaftaran secara online dulu.  Gitu ghopenyer prosedur sekarang.  Oleh itu akak dgn pantas telah pergi mendaftar sekolah Aaliyah pada Khamis lepas, sebab akak dh cuti sehari sebelum raya haji. Nasib baik pejabat sekolah tu masih dibuka.

Macam mana nak daftar sekolah?

A. Daftar online kat sini   .Ikut negeri masing2 ye...aku negeri Selangor.

Isi borang online tu ikut apa yang diminta. Dah isi siap2, PRINT BORANG TERSEBUT. Simpan. Sebab anda kena bawa print out tu ke sekolah semasa mendaftar.




B. Pergi mendaftar di sekolah pilihan anda.

Sebelum pergi mendaftar tu, pastikan anda bawa :

1) Kad pengenalan ibu DAN bapa  ( salinan )
2) Sijil Nikah ( asal dan salinan)
3) Sijil Kelahiran anak ( asal dan salinan)
4) Print out pendaftaran online (asal)
5) Sampul surat putih 4' x 9' beserta setem 60sen dan ditulis alamat surat menyurat.

Bagi semua2 ni pada pegawai bertugas.  Bulan Ogos 2013 akan dapat jawapannya melalui pos dan boleh semak secara online.  Masukkan nombor pendaftaran sijil kelahiran anak anda utk semak status.  Dapat atau tidak dtg ke sekolah dengan membawa surat jawapan tu nanti.

Haaa...gitu le proses pendaftaran sekolah sekarang ni.  Akak baru tau uollsss..hehe.  Dan akak telah selamat mendaftar anak akak di sekolah lama akak, Sekolah Kebangsaan Taman Sri Gombak yang tercinta.

Masuk je pintu sekolah, lain sangat dah persekitaran sekolah tu sekarang.  Cantik sangat!!! Penuh pokok2 bunga, bersih dan menarik.  Dan sekarang dah ada Sek Keb.Tmn Sri Gombak 2, dibina di atas padang. Jadi sekolah tu skrg dh xde padang....sayang....tapi nk buat mcm mana, permintaan yg amat tinggi kat area Gombak ni.

Daftar kejap je tak sampai 10minit. Yang lama nya, aku bawak Aaliyah pusing2 sekolah tu.

Aku pon amek kesempatan utk amek gambar2 sekitar sekolah tu.

Pemandangan depan sekolah.  Dan kat atas jalan tar ni jugaklah aku penah jatuh tersungkur sebab lumba lari sape sampai dalam kelas dulu.  Amek kau...baik punya tersagat lutut akak tau..aku tak meraung rasanya..nanges jek...hehe...sampai skrg ada 'sticker' lagi kat lutut akak ni...huhu

Cantik. Banyak pokok bunga
Lawa lanskap. Jeles
Surau pon besar,selesa dan bersih

salah satu tempat favourite utk hang out.Hehehe..Teringat suka makan sengkuang putih dgn sos merah tu pastu tabur kacang tanah cincang byk2. 20sen satu...heaven.  Kat sini dulu penah S.A Bakar datang perform tau!! Kenal tak S.A Bakar??!!! Kalau korang yg muda remaja mmg tak kenal dan tak penah dgr nama dia.  Legend tau dia ni!!hahaha...dia pandai silap mata..ada burung kuar dari topi, air susu tetiba kuar dari kertas, haiii....mcm2...bayar tau nak tgk show dia masa tu!!Masa tu kagum habis arr tgk show dia...nganga je!!
Area ni mungkin bebas utk apa2 aktiviti kot. Dulu mmg xde apa kat sini
Dewan Zaaba. Dulu kelas kat sini. Aku penah kelas kat sini kejap, tak ingat la kenapa. Tapi aku ingat lagi ada sorang cikgu ganti masa tu, dia suruh kitorang buat karangan. Tajuk bebas. Masa tu Majalah 3 mcm baru2 glamer gak la dan aku pon mmg minat Majalah 3 masa tu.  So aku pon buat la karangan pasal Majalah 3.  Wahhh...panjang pulak karangan aku masa tu...pastu aku pon x ingat apa jadi dgn karangan aku tu..hehehe
Itulah sedikit sebanyak kenangan aku kat sekolah ni, dari 1985-1990.  Masa aku daftarkan Aaliyah tu, aku ckp kt kakak tu yg aku pon sekolah sini jugak. Dia terkejut bila aku ckp 1985, sebab tahun tu lah sekolah ni mula dibuka. Yeee...akak tau..dh banyak umur ai ni..hhahaha..sekarang nak daftar anak sekolah situ jugak...oh my school!!! How time flies,kan...kejap je..tau2 anak dah nak sekolah...

Kalau korang lom daftar lagi sila cepat ye, sekarang bukan macam dulu, semua mau cepat dan tangkas!!

No comments:

Post a Comment