Friday, October 12, 2012

Aksi URTV dan......?

Assalamualaikum...sekejap je dh hari Jumaat. Tapi esok dh cuti 2 hari!

Takde orang kat opis skrg ni. Geng gosip guy aku pon dh kuar. Yee..gosip guy sbb opis aku ni perempuan adalah rare species.Hehe..

Yang tinggal sama species plak species yg...hmmm..maleh nak cakap.

Ok. Ni kira entry yg saje2 je sebenarnya. Aku pon tgh takde keroje, biarlah aku buat entry walaupon tah apa2..hehe

Oleh kerana ini entry suka2, aku letak gambar banyak2 skit eh. pastu aku citer skit2 pasal gambar tu.






Aksi URTV. Alaa...mcm gambar retis2 dlm URTV tu, bila pose gambar raya kan mesti pose cam kitorang kat atas.Hehehe...sume bajet retis la masa ni. Amacam, jadik tak?Hehehe..

Ni adalah gambar raya pada thn ni. Tahun ini jugalah buat pertama kalinya kami beraya di rumah parents kami di Kg Merbau Sempak, Sg Buloh ni.  Tak balik mana2 kampung pon. Sebab dah tiada siapa2 di kampung. Arwah uci dah meninggal lebih kurang 5 tahun, arwah nenek pula menyusul 3 tahun selepas itu.  Dua2 ni belah mak aku di Bidor, Perak. Dan arwah Atok Puteh (belah abah di JB) baru je meninggal, masa minggu kedua puasa.  Sedih sangat, sebab raya kali ini tanpa mereka semua. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh2 mereke. Al-Fatihah...

Berbalik pada gambar kat atas, waktu ni pagi raya lepas solat aidilfitri. Lepas bermaaf2an dan babak air mata (aku le yg teremo lebey...nak2 bila cium tangan laki...uwaaaaa). Dan tak disangka2 Aaliyah pon meraung jugak!! hahaha...hadoiiii...ratu air mata sungguh la....

Isk takmo la sedey2 sgt kan. Ok jom amek gambar!! Tu la dia hasilnya...aksi URTV..layan je la ye..hehe


Haa...ini gambar keluarga 'kecil' kami..hehe..Kecik la sangaaatt...kecik dr bilangan ahli keluarga, bukan saiz ahli keluarga ye..harap maklum.  Teringin sgt nk menambah ahli, tapi lom ada rezeki. Sian Aaliyah takde geng..hehe..

Aaliyah pon dah 5 tahun. Kejap je masa berlalu. Banyak yg dah berubah. Meh tgk skit gambar2 budak ni

Fresh from the oven!!! Baru sehari masa ni, mata pon tak bukak lagi. Kalau ingat balik saat nk beranakkan budak ni, mmg serik! Labour pain dekat 14 jam...phewwww...dh buat mcm2, last2 belah jugak..takpelah asalkan baby selamat. keluar 3.75kg. Semangat!!dlm bilik baby tu dia ni je yg besau selambak!!hahaha..

Masa ni rasanya dah 4-5 bulan kot. ish...rindu nak ada baby lagi!

Masa ni dalam 6-7 bulan, duduk dalam walker lagi. 

Haiiii...puting tak hisap, getah rambut yg diisapnye

Diva malatoppss!!

Kalau dh ngantuk, celah bantal pon jalan!!

Umur setahun nk masuk dua kot masa ni. Gambar ni dr FB kazen laki aku, Hanie. Ni nak jadik giraffe ke nak jadi butterfly?konpius momy..

Tak ingat umur brape..hehe

Umur 3 tahun lebih. Masa ni menyewa kat Bdr Menjalara. Gambar ni Alin yg amek, dr FB dia jugak. Baru2 ni aku share gambar ni kat FB aku sebab ni salah satu fav pic aku. Baru prasan bedak kat leher terlebey suda..hehe

Rambut basah baru pas mandi. Pastu buat muka kontrol ayu. Mentang2 lah pakai baju kurung, bajet sopan ayu la tu!

Dah sampai kt kenduri orang, br prasan lom pakai 'lipstip'..hehe

Ni gambar tahun lepas, gambar yg di tagged di FB. Masa wedding Alin last year, dia jadi flower girl. Baju tu di sponsor oleh Opah. Beli masa Lovely Lace buat sale 50%. Tak tau pon baju ni silk, masa hantar dobi baru tau setelah diberitahu oleh adik tu. Kena dry clean. Kelasss uuu...momy pon pakai washable silk je aaliyah! Sekarang still dlm plastic cover tergantung je dlm gobok baju tu.Tah muat lagi ke idak.

Ni gambar masa raya tahun ni. Yang dikekoh tu pon ada citer gak.  Aku pon x tau dr mana dtgnya anak patung tu, alih2 je ada. Aku tnya nama dia sape? dia ckp nama dia Oren, sbb muka dia oren. Siapa punya ni? Aliyah amek kat mana? Aliyah punya la...hmm. Rupa2nya Oren ni Alin punya. Masa gambar ni kuar kat FB baru Alin tau misteri kehilangan Oren ni..hehe

Heee...tak bole blah kan? Momy nk gi salun dia pon nak ikut, alang2 soh je amoi salun tu ejas rambut dia skali. Tgk2, ni le hasilnya. Sungguh nyonya sekali!! Konon2 rambut raya la ni. Tahan la lurus tu dalam sejam, pastu bergulung balik..hmmm..Aku gi salun lepas dh berhempas pulas menyiapkan oder tart nenas utk raya. Rambut pon dh tak terurus, dh tak rupa orang. Kira cam reward diri sendiri la lepas susah payah siapkan beribu2 tart. Alhamdulillah, rezeki Ramadhan

Masa tgk2 album sendiri kat FB, jumpa gambar ni. Sukee..sbb happy je semua.
Dari kiri tu Kak Bai, SIL dgn Zahir, Ein my SIL jugak, Alin, Umi dan Aku
Umi ni dah mcm sedara dah dgn kami sekeluarga, kdg2 rasa lebih 'sedara' lagi. Dia ni adik angkat mak aku, kami dah kenal dan rapat sejak Alin tu pakai pampers lagi tau. Kebetulan Umi pon ada sorang anak bujang sebaya dgn Alin. Kira Umi pon mcm berhajat jugaklah dgn Alin tu..hahaha..tapi dh jodoh ngan org Mentakab,kan..apa2 pon Umi tetap happening!

Posing dalam bilik pengantin la plak!

Saya sayang mak saya!!!

Dan saya sayang kawan2 saya!! 
Ada 2 org dlm gambar ni kawan sejak sekolah menengah lagi.
Aku memang tak ramai kawan sebenarnye. Biarlah tak ramai janji satu kepala!

Eh? Dah pukul 5 dah? Wahhh suke!!!

Ok lah nk siap2 nk balik. Maceh ye sudi baca smp abis. Panjang gak jadiknye kan entry ni..hehe

Enjoy your weekend, peeps!!!

1 comment:

  1. beb! cantik seh baju pink ko tu? beli kat mana? kale pun lawo...

    ReplyDelete