Wednesday, October 24, 2012

Pertandingan Mewarna dan Nasi Minyak

Assalamualaikum semua,

Ok, hari ni baru ada free skit utk update. Gambar2 pon dh ditransfer. Sooo....lets begin!!

Kalau tgk tajuk entri ni ada dua peristiwa yg berlaku, dan mmg pon. Kenapa aku letak dlm satu entry? sebab ianya berlaku hari sabtu dan ahad.hehe..

Ok, kita start dgn hari sabtu tu ye

Sabtu-13/10/2012

Mcm biasa, aku balik ke rumah parent di Paya Jaras tu. Sabtu pagi tu aku dh sampai. Sembang2 lebih kurang ngan mak aku, keluar citer pasal Jusco Rawang.  Mak aku ckp besarrrr Jusco tu. Aku ckp, ishh jauh tu mak, Rawang. Mak aku balas plak, dekat jeeee...hmmm ok la..since xde apa nk buat pon, aku pon siap lebih kurang, chowww..

Rumah mak aku tu dekat sgt dgn highway Guthrie. Masuk Guthrie, masuk LATAR pastu masuk PLUS.  Ishhh...main cilok2 je highway sekarang ni. Makin mudah dan dekat je sume tempat.  Dengar cam jauh je kan, tapi cilok2 tu kejap je. 20min dh siap parking kat depan Jusco Rawang tu. Tak caya? Betulll.....
Memang klau dengar Rawang, cam jauh je kan. Tapi sekarang tidak lagi. Terima kasih kepada highway2 yg memudahkan hidup kita setelah dibayar dgn tol..hehe. Tol pon tak mahal, Yg bayar cuma masuk Guthrie dan PLUS je, LATAR tu lalu cam bagi salam je..hehe. Dalam RM2 la kot..

Memang besar Jusco Rawang ni tau. And semua ada, ada TGV, restoran mmg banyak, semua restoran di Ground Floor. Kau pilih je nk makan apa, sushi, Pizza Hut, Kenny Rogers, Madam Lim's...mcm2...
Starbucks pon ada. Kedai buku Popular pon ada kat tingkat atas. Utk shopping pon ok gak byk kedai kasut and baju.

Jalan2 masuk ke Jusco department ladies and children.  Saje cuci mata, tak beli pon. Hehehe...Mmg besar dan banyak pilihan utk wanita dan kanak2. Scarlet kat situ pon not bad la design dia, x macam kat Alpha Angle, x best langsung!

Sambil2 jln tu Aaliyah si gobang tu nampak pulak dari kejauhan, Playland and tempat main games. Adesss....hmm takpe la layan la kejap budak ni. Masa nk beli token kat kaunter, ada sorang pompuan dtg tegur Aaliyah...'adik...nak kaler2 tak? nanti dpt hadiah tau..' terus Aaliyah angguk. Aku tak perasan, rupanya depan kaunter tu ada satu meja kecik, dan ada beberapa orang budak2 yg dah start mewarna.  Dan ada satu meja kecik lagi, bersusun hadiah kat atas tu. Ok bagus jugak, selamat duit gua x yah beli token....wehuuu...hahahah

bersungguh2!!

karya yg hampir siap..hehe
Budak2 yg join masa tu umur drpd 5 tahun cam Aaliyah ni hingga 12 tahun. Yg umur 5 tahun ada 2 org je, Aaliyah and boy yg duduk sebelah dia tu. Tapi pemenang tak ikut umur, ikut yg paling cantik, kemas dan kreatif.  Jadi, tibalah saat yg ditunggu2....pemenangnye adalah.......

Tettt.....bukan Aaliyah...hahaha...

Budak pompuan umur 12 tahun menang 1st prize. Memang cantik dan kemas, siap ada lukis bunga2 dan awan lagi.

Aaliyah dpt apa???


Ok la kan....just for fun. And good for her self esteem too.  Suka giler dia dpt hadiah ni.Hehehe..and 1 free token utk main games kat situ. Berbaloi...x yah kuar modal pon leh main game kat situ.  Lagi tambah happy budak ni...hahaha...Next time ada competition leh masuk lagi.

Ahad - 14/10/2012

Semalam dh enjoy2, seronok2 dapat hadiah(hehe..) ari ni mari kita ke dapur.

Menu: Nasi Minyak dan Kurma Daging

Tung tang tung tang tung tang.......lepas dekat 2 jam kat dapur....inilah hasilnya...

Nasi Minyak. Resepinya aku olah skit2 ikut tekak aku. Panjang tak beras tu? Haaa...ni pakai beras PUSA Faiza. Beras ni mmg sesuai utk masak nasi minyak, beriani dan nasi ayam pon ok. Yg lom cuba buat nasi lemak. Mungkin sedap gak kot. Masak nasi2 cenggini, yg penting adalah sukatan airnya. Sekarang ni takde nk migrain dh kalau disuruh masak nasi2 pesen ini. Kalau ikut sukatan ni insyaAllah jadik elok nasi tu. Sukatannya ialah 1 pot beras : 1 1/2 pot air.

Kurma daging.  Daging tu mak aku beli di Meatworks, Citta Mall. Memang sedap dagingnya. Lembut dan rasanya pon ada kelainan sikit. Telur rebus tu saje je masukkan, bagi nmpk menarik skit.  Masa ni aku masak 2 kg daging. Maklumlah, hari minggu rumah parent aku biasanya penuh..hehe
Acar rampai air tangan kakak iparku, Kak Bai to complement nasi minyak and kurma daging. Sedap!!

Air bandung sejuk!!! Kalau makan nasi minyak, otomatik je buat bandung. Apsal eh?
Alhamdulillah resezki kami sekeluarga. Kebetulan anak2 abang aku memang suka lauk kurma daging. Hilang penat bila tgk budak2 tu makan. Aaliyah? Ada la 2-3 suap...adeiii...

Setelah hilang penat, aku cam biasa sebelum balik mesti buat acara wajib. Tapau!!! Hahaha...akak yg masak, ada akak kesahhh??!!!hahaha...

Balik bukan bermakna balik ke rumah terus ye. Oh...akak very the busy gitu.  Singgah pula di Coffee Box Prima Sri Gombak, bermesra dgn kawan2 plak.

Dari kir Olie, Ruzi and Kak Nik. Budak tu dh kenal kan...hehe..lepak2 minum2 je, tak makan pon sebab dh santak makan nasi minyak,kan. Budak keteng ni je makan mee ala2 mee sup.
Tak bole lepak lama sebab lepas maghrib nak ke Ikea pulekk...bawa mak mertua usha2 sofa. Nak ganti sofa, dh lama sangat sofa tu. 

Penat mmg penat, tapi apa pon tetap happy. 

Esoknye Isnin...huuuu..keje keje keje... 


















No comments:

Post a Comment