Thursday, January 10, 2013

Buat cookies

Alhamdulillah...semalam dapat siapkan 350++ pcs plain butter cookies.

Aku kena siapkan 3000 pcs cookies, and as at yesterday aku dah buat 1300 lebih kurang. lebih rasanya.. huhuhu...
Ini sebenarnye JV project dgn adik aku Alin. Aku buat yg plain dia tggl deco atasnye dgn sugar frosting. Dia jual sebekas ada 6 pcs RM3.50 dgn sugar frosting. Siap packaging and ribbon.
Apsal aku buat yg plain jek? Sebab Alin tu status mak buyong sekarang, dah tak larat nak buat A to Z sensorang. Before this memang dia buat sendiri semua. Bila dah tak larat sekarang dia sub la kat aku.  Ok gak kan, aku pon dapat jugak bahagian aku...hehehe..

Katanya maybe ada lagi 1800 pcs lepas ni utk bulan 3.  Huhu..tapi customer dia belom konpem lagi so hold dulu.

Bulan 3 ni aku sibuk nak siapkan tempahan bakal raja sehari.  Wedding cake, fruit tarts, cupcakes for hantaran and lollichoc.  Ala..ni utk wedding Tasya, anak buah Seni. Aku penah buat entry majlis tunang dia.  Utk wedding dia ni, dia pon borong pakej ngan kitorang adik beradik. Pelamin, hantaran ngan Alin, kek2 semua ngan aku (Cuppilicious Delights) dan mekap dengan Ein my SIL. Alhamdulillah...syukur...aku harap kami dpt deliver the best for her wedding nanti.

Habis kemas2 sume tgk jam dah pukul 1.00 pagi daa..tapi lom ngantuk lagi.  Ishh...camno ni? semalam tido berdua je dgn Aaliyah sbb Daddy ada event kat Putrajaya.  huhuhu..

Tgk tv la kejap..bukak2 ada citer Adam dan Hawa. Bole laaaaa layan, kira nak buat stok tido la konon...
last2 pukul 3 pagi baru aku tido nok! Layan pulak citer tu..hahahaha...dah nak abis rupanye Adam dan Hawa tu ek..semalam tgk episod 77 & 78 kot.  mesti dlm mggu ni abis sebab semua sekali 80 episod,kan?kan?kan?

Hahaha...aku tak penah follow pon citer tu sebenarnya.  Kalau ada pon kes terrrr tengok..ececece...cover nampakkk..heee..tak ah..memang tak follow..baru aku tau rupanye citer tu kira kisah selama 8 tahun! patut la sampai 80 episod...so dah alang2 tgk episod ujung2 ni baik la tgk smp abis! hahaha...nak gak tau diorang dapat baby apa, apa akan jadi pada kandungan Di tu (nama dia apa eh dlm citer tu?), nampak cam dah insaf la, dpt husband pon baik dan bole bimbing dia, walaupon dah berumur kan..nak tgk majlis kawen kawan baik Hawa tu Azie dan Johan, and adakah semua2 orang tu akan berbaik sesama sendiri atau tidak, lepas dah setel sume?

Amboiihhh kauu...kemain lagi mcm la dah follow dari awal,kan....yo yo jek..hehe..

Nak tgk gambar cookies? Ni dia...


Ok tu je nak story. Tak sabar nak balik Merbau Sempak minggu ni. Tu yang sanggup buat cookies semalam smp tgh malam, so weekend bole hangout kat Merbau Sempak! Rindu weihh!!

2 comments:

  1. nampak sedap, ni utk dorrgift ke kak?

    ReplyDelete
  2. ha ah syida utk doorgift..ada 6pcs dlm satu bekas.
    ada masa singgah la blog akak lagi satu Cuppilicious Delights. FB pon ada. Page adik akak Poppylin on FB.

    ReplyDelete