Wednesday, January 2, 2013

Genius Aulad Gombak - Aaliyah's new preschool!

Wah...entry sulung di tahun baru,2013

Semalam 1/1/2013, Induction Day for Genius Aulad. Rasanya semua branch buat pada hari yang sama, sebab GA kan francais.

So excited!!! Pagi semalam dah siap2 terus gi sana.  Sampai sana dalam pukul 9.45am, dah ramai parents datang pon, aku jek lambat...huhu

Parents sedang berurusan utk setel payment, amek baju dan lain lain
Since i had settled all the payment, tak perlu tunggu. Boleh proceed utk transporation

Brader yang baju belang tu yang uruskan transporation. Nasib baik dia cover area Taman Koperasi Polis 1 tu, katanya ada 5-6 orang yg duduk sana. Alhamdulillah.  Ada juga parents yang duduk Selayang, tapi van tak pegi area sana. Maybe sebab jalan ke sana sesak waktu pagi, agak sukar nak cover. Oleh kerana aku yang akan hantar Aaliyah every morning, jadi tambangnya dikira sehala sahaja iaitu RM50 sebulan. Kalau ambil dan hantar RM100.  Pada aku adil dikira macam tu, bukan macam transporter lain, jauh ke dekat ke sehala or dua hala, tetap dikira flat rate.  Bagus cara brader ni. Suka i.


Pemandangan dalam GA Gombak.  Memandangkan ini branch baru, jadi semuanya masih baru. Tu yang i suka sgt, dapat tempat baru..hehe

 
Kelas Aaliyah untuk 6 Tahun. Kelas ni dah maksimum dah studentnya, 20 orang dah.  Harap Aaliyah boleh catch up ye sayang. i know u can do it..hehe (macam dah masuk universiti plak)

Dah jumpa member dah budak ni. One thing good about Aaliyah is she loves making new friends. Kira tak takut la even first time jumpa pon.  Actually, attitude camni pon ada pro and cons jugak.  Sebab dia tak takut orang.  Tapi, kalau gi jalan2, dia tetap follow kitorang.  Sesekali je dia mcm tegur2 orang especially kalau budak2. Maklumla...dia belom ada siblings lagi, kan.

Cantik..di cat dengan warna2 ceria

Kantin. Ada juga bilik air

Dinding2 penuh dilekat dengan kata2 sebegini. Sejuk hati membacanya

Bulan2 Islam

Induction day ni adalah untuk parents setel payment, Q&A, transportation, ambil baju dan lain2.  Nasib baik aku dah amek baju siap2 masa setel payment dulu, sebab banyak saiz dah takde and tinggal sikit.  Bukan apa, Aaliyah tu kan comey orangnya, buatnya takde saiz, camno??hehe...

Sesi persekolahan bagi GA bermula pada 7/1/2013 iaitu Isnin depan.  Sebab GA habis lambat seminggu daripada preschool lain. 

Abis je urusan kat GA ni, aku terus pecut ke Merbau Sempak pulak. Hehe..idok le pecut sangat, saje je gempak..Pakcu dari Teluk Intan datang, dan teringin nak pergi Ikea! Sian pulak kan, aku pon kira jadik tourist guide le semalam. Mak pulak tak sure jalan ke sana, maka aku la yang kena membawak deme tu. Tapi i tak kisah, i suka je.

Sampai je, seperti yang aku jangkakan, penuh sesak!!!! Semalam cuti tahun baru, memang le ramai.  Cari parking pon dah setengah jam, tau. Sikit lagi dah nak gave up, nasib baik jumpa parking, sebab follow orang2 yang dah nak balik, so dapatla parking..haha..Alhamdulillah, rezeki orang Teluk Intan..hehe

Dalam keadaan penuh sesak tu, tak meghalang Pakcu n Makcu bershopping sakan!  Haha...ye la bukan selalu datang, cari parking pon susah, so peluang camtu takkan nak biar saja kan..

Tengah2 asek shopping, budak2 dah merengek kelaparan...hmmm...silap gak, patut sampai tadi makan dulu.  Tengok jam, memang patut la budak2 ni lapar, dah kul 1.00tghari.  Takpe, sabar ye sabar...sikiiiiiiittttttt je lagi....hahahahahaha

Kitorang punya siiiikiiiiittttt tu sampai pukul 2 pm gak la...hahahahaha..adoiii sian budak2 tu..takpe nnti kita makan kenyang2 ye. Dalam kepala aku dah terbayang Nando's..hahaha...

Sementara mak bapak diorang beratur panjang kat cashier, aku pon bawak budak2 tu termasuk Aaliyah, pegi lepak kat Nando's.  Yeayy!!! suka....depan cashier tu kan ada eskrem, karipap, hotdog, aku pon beli la skit2 utk budak2 tu makan dulu. mana tau Nando's ramai ke serve lambat ke, sebab kena faham, hari cuti camni orang ramai gilerrr...yang benarnya....aku pon dah lapar!!!!ahahahaa!! 

Baru aku ingat...aku tak bekpes pon pagi tu rupanya....cuma sempat minum collagen jek...haaaa ni nanti aku citer kat entry lain ye..auwwww..

Sampai je terus oder.  Sementara tunggu, kitorang belasah aiskrim dan karipap Ikea yang besar dan lazat tu..Bila foods sampai jek, sume terus senyap tak terkata, nampak sangat sume dah lapar, bukan budak2 je!!hahaha...

Ni je gambar kat Ikea. Sebelah Aaliyah tu Ayuni, pangkat Mak sedara dgn Aaliyah

Dalam Ikea masa tu, aku rasa dah mcam tarzan betina je, sebab asek jerit budak2 dua orang ni. Jerit panggil nama sebab kejap2 ilang. tengok2 dh jauh ke depan. Ewahhh elok je pimpin tangan berdua, tak tau mak kau ni dah nk kuar anak tekak panggil nama.  Kena marah dah tak terkira dah, kdg2 org tgk je aku...tah apa diorang pikir...lantok la..yg penting budak2 ni selamat. Kalau jadik apa2, nauzubillah...aku jugak yang tanggung nanti. Macam Mak, dia dah paham aku ni mcm mana, dia bior je aku menjerit2 tu, tapi dia jalan jauh2 skit..hahahaha...sabor je la...Bior la jadi tarzan betina, apa orang pikir tak penting pada aku. 

Makcu kata, ni kena datang lagi Ikea ni, tak puas jalan!! Bole Makcu, i ok jerrrrr....hahaha

Aku harap Aaliyah will enjoy her preschool at GA. Tunggu entry 1st day at GA, ye. Thanks for reading!

12 comments:

  1. Good Luck Aaliyah. Wahhh .. kc hepi dgr Na hepi dgn Collagen tu. mmg peyut sokmo kenyang, kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, hepi sgt! nak timbang berat dulu la, baru tau ada turun ke tak,kan. sebab na baru jek mula aerobic balik after 6 months lepak..huhu...dah kembang semangkuk baru terhegeh2 exercise balik..huhu

      Delete
  2. van sekolah anak ai naik 1 trip aje pun dikira 2 trip jugak. tak leh kurang langsung..tp terpaksa ambik jugak sbb ai suami isteri berkerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibu lala,
      ye ke...mmg kebanyakannya camtu, kira flat rate. i pon keje gak, area batu caves je. Jadi memang senang, pagi2 hantar gi school terus gi keje. memang satu jalan gak. Patutnye kena consider la gak kan, 1 trip or 2 trip, baru adil,kan

      Delete
  3. cantiknya GA, suka tengok.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik kan? colourful and ceria..seswai utk budak2. mak budak pon suka!

      Delete
  4. Suasana pembelajaran ceria dan menarik

    ReplyDelete
  5. salam. sy bercadang nak hantar anak ke GA Gombak next year.. boleh x puan kongsi no tel transport anak puan..

    ReplyDelete
  6. salam.. google2 pasal GA gombak and terjumpa your post... now dah end of 2014, so far apa pendapat you about this school? planning to register my son kat situ next year... appreciate your reply :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...hi ina sorry for the late reply. Dah lama I x bukak blog ni sebenarnya. About GA, bagus..cikgu2 amat baik..buku2 pon bagus..aktiviti pon mcm2..my daughter pon suka dtg school! I hope this will help and so sorry for the late reply

      Delete
    2. wsalam... thank you so much for your reply :) i pun lupa i ada tanye u kat sini, lupe nak check ade reply ke tak.. btw while waiting your reply i dah settlekan registration kat situ and alhamdulillah glad to hear such a good review from you. thanks tau! :)

      Delete
    3. alhamdulillah and wish ur son all the best at GA!

      Delete