Thursday, January 3, 2013

Pure Marine Collagen (PMC)

Assalamualaikum semua,

Baca tajuk pon dah tau kan nak citer pasal apa. Ok kita straight to the point ye.

Aku baru seminggu amalkan minum PMC ni dan aku amat2 happy dgn hasilnya. Apa perubahan yang aku rasa setelah minum PMC ni?

1) Kulit rasa lembab jek even keje dlm aircond 8 jam sehari.
2) Rasa ringan dan bertenaga,even makan sikit.
3) Rasa kenyang yang lama, even makan sikit. Aku breakfast minum PMC and a glass of milk pon boleh
    tahan sampai waktu lunch. Alhamdulillah.  Means, bole membantu kalau nak diet.
4) Senang buang air besar. Lancarrr je beb..hehe
5) Mood pon happy jek. Sebab aku ni kdg2 suka grumpy..hehe

Setakat ni itulah perubahan yang aku alami.  Kalau nak tnya ada turun berat badan, aku tak sure sebab tak timbang..huhuhu..tapi yang pasti seluar ku ada sikit longgar sekarang...wahh!! Maybe sebab PMC dan aku pon baru start workout balik..opppsss! tercakap suda!! hahaha...ini pon aku nak citer kat entry lain tau *wink wink*

Macam mana paras rupa PMC itu?

Dalam packaging

Rupa PMC. Warna purple

Macam mana nak makan? Kunyah camtu je ke? 
Agak agak la korang....haha
Bukan.... sebelum guna, haruslah diproses dahulu ye puan puan
ni cara2 memproses PMC ni

Basuh bersih2 dalam 5-6 kali
Rendam semalaman

Ini lah rupanya setelah direndam semalaman. Dah kembang dan agak lembut

Basuh sekali lagi
Kemudian rebus bersama 2 liter air dan 7-8 helai daun pandan. Kasi wangi, sebab PMC ni bau laut skit

Dah mendidih, rebus selama setengah jam
Nampak tak PMC tu larut? Ala2 masak agar2 gitu

Dah larut,tutup api. Sejukkan. Tuang dalam bekas bertutup dan simpan dalam peti sejuk.
Bila dah sejuk, dia jadi camni. Memang mcm agar2.
Bila nak guna, ambil sesudu besar, lenyekkan dalam cawan.
Bancuh dgn air suam ke, air sejuk ke, jus ke, sirap ke...tak kisah. Cuma jgn air panas jek.

My health and beauty regime
Aku suka bancuh dgn jus kurma. Bila minum dgn PMC, rasa cam agar2 jek.
Minum waktu pagi, masa perut kosong.


Macam mana nak beli? Aku jual ke?

Tak, aku tak jual.

PMC ni aku beli dari Kakchik. Korang kenal kot. Aku dah lama jadi silent reader dia, tapi tak penah komen apa2..segan..hehe..tapi bila dia post pasal PMC ni and dia pon consume, aku pon terus minat nak try dan terus email kat dia.  And since then aku pon mula la komen2 kat entry dia. Kira dah start hai hai la..hehe..bukan apa, aku segan...ye la dia antara blogger yang top meletop, aku ni..alahaiii..huhuhu

Tapi Kakchik baik. Dia layan je email aku..hehe..tq Kakchik sebab sudi layan Na,ye.

So kalau korang minat nak cuba, bole gi kat blog Kakchik ye. In sha Allah...korang pon akan suka gak dgn hasilnya nanti.

Pendapat aku, hasilnya amat best dan harganya juga mampu milik sangat2. Tak sampai RM30 for a month supply tau. Aku yakin, kebanyakan korang mampu,kan. Untuk kecantikan dan kesihatan, berbaloi sangat sangat, In sha Allah. Dan, ianya amat semulajadi. Kira ko dapat tgk before and after jadi end product..gituu..and you are making your own PMC! Cool,huh? Konpem takde pengawet.

Satu lagi, PMC ni bole jugak digunakan sebagai mask. Lenyekkan dulu then sapu rata kat muka. Biar je kering. Dalam 15min camtu. Dah tu, bilas sampai bersih.  Wah licinnnn je muka, i tell u...haaaa...

Sekali tu, aku buat butter cookies utk order.  Pastu aku rasa pipi cam pedih je,tgk cermin dh merah kau...huuu...aku amek PMC skit, lenyek2 dan sapu kt pipi..wahh...sejukkkkk je rasa...dah kering aku bilas, tgk dh surut merah tu...legaaaa..malam tu before tido pakai lagi...wahh kemain lagi,kan..hahaha...esok pagi bangun tgk dah takde merah tu! Alhamdulillah....sukaa sangat!

Ok itu saje buat masa ni. Kalau ada latest review, aku masukkan nanti,ye. Till then, have a great day ahead, peeps! adiosss!

P/S : Mak mertua i pon dah tnya, ' ko minum apa pagi2 tu....mak bole minum gak ke?'
        'boleeee...'  hehehehe..
        Kakchik, nanti Na nak order lagi tau!

3 comments:

  1. wah! aku geli beb.. hehe... nengok orang cntik tu teringin gak nak.. tapi nengok nye aku geli la pulok.. apa ke rasanya pmc nih? hiiiii...

    ReplyDelete
  2. sy ada menjual colagen gred AAA (warna ungu)
    100 GRAM RM20.00(FREE POSTAGE) kalau berminat boleh sms 0133834118... :)

    ReplyDelete
  3. sy dpt hadiah pmc ni la, tp xsmpai lg.. klu smpai pun, tak tahu lah nk mkn ke tidak..huhu

    ReplyDelete